2016-08-18

Hamilelikte Dikkat Edilmesi Gerekenler

Her anne adayı için son derece özel ve bir o kadar zahmetli olan bir dönemdir hamilelik. Hamile kadınlar beslenme, seyahat, giyinme ve daha bir çok alışkanlıklarına kadar hayatını tekrar düzenlemek ve attığı her adıma dikkat etmek zorundadır. Çünkü yapacağı her şey içinde taşıdığı canı da etkileyebilir. Her ne kadar zor bir dönem olsa da sonunda dünyanın en mutlu insanı yine kendisi olacaktır.

Hamilelik döneminde en çok dikkat edilmesi gereken faktörlerden biri de beslenmedir. Annenin yediği her şey bebeğin sistemine de kan yoluyla girmektedir. Öncelikle anne adaylarının en çok şikayet ettiği şeylerin başında bulantılar gelmektedir. Bu bulantıları engellemek için öğünler sıklaştırılmalı ve tek öğündeki yemek miktarı paralel olarak azaltılmalıdır. Buna ek olarak sabahları tuzlu bir biskuvi veya ekmek tüketmek de yardımcı olabilir. Protein, demir ve kalsiyum içeren besinler tüketilmeye dikkat edilmelidir. Kızartma yerine ızgara veya fırın tercih edilmelidir. Sebze ve meyve suyu tüketilmesine özen gösterilmelidir. Ayrıca kafein içeren çay, kahve ve kola gibi içeceklerden uzak durulmalıdır. Bu içecekler zaten anne adayının var olan sinir ve stresini arttırmaktadır. Ayrıca idrar sökücü özelli olduğundan da yine anne adayını zorlamaktadır. Hamilelik döneminde 11-14 kilo son derece normaldir. Sigara alkol gibi maddelerin kullanılmaması gerektiği herkes tarafından bilinen bir gerçektir.

Hamilelerin dikkat etmesi gereken bir diğer husus da giyimdir. Mümkün olduğunca rahat ve pamuklu kıyafetler tercih edilmelidir. Özellikle iç çamaşırı pamuklu olmalı ve düzenli olarak değiştirmelidir. Bunun yanında topuklu ayakkabı giyilmemesine özen gösterilmelidir. Bir kaç santim topuklu ve rahat ayakkabılar giyilmelidir. Özellikle hamileliğin ilerleyen dönemlerde ayaklarda şişme durumu artabilir ve anne adayı için daha büyük problemlere neden olabilir.

Egzersiz yapmak da yine sağlıklı geçirilen bir hamileliğin olmazsa olmazlarından birisidir. Tabii ki egzersiz doktora danışarak ve bilinçli bir şekilde yapılırsa yararlı olur. Bilinçli yapılan egzersiz eklem ve kasların esnemesini kolaylaştırarak hem anne adayı için hem de bebek için son derece yararlı olacaktır. Ayrıca bileklere yapılan masaj da son derece faydalıdır.

İlaç kullanımı her zaman doktor kontrolünde olmalıdır. İstenmeden bebeğe kalıcı hasarlar verebilir. Ayrıca diş sağlığına çok dikkat edilmelidir. Diş oluşan çürük ve enfeksiyonlar düşüğe kadar sebep olabilir. Canlı aşı olarak sınıflandırılan aşılardan kaçınılmalıdır. Gerekli durumlarda tetanoz aşısı yaptırabilir. Tabii ki her şeyden önce yine bütün süreç doktor kontrolünde olmalıdır.

BENZER HABERLER

Hamile Kalmadan Önce Yapılması Gerekenler

Öncelikle çocuk sahibi olmaya karar vermeden önce kendinize “Çocuk sahibi olmaya hazır mıyım?” sorusunu sormanız gerekmektedir. Eğer cevabınız gerçekten evet ise işte size yapılacaklar listesi… Tabi en başta alkol ve sigaradan uzaklaşmak gerekir. Normal zamanlarda bile kişinin kendisine birçok zararı olan bu maddeler bebeğin kalbinden, zihinsel gelişimine kadar bütün hayati fonksiyonlarına zarar vermektedir. Sadece bir […]

Devamını Oku

Bebeklere Ek Gıda Verirken Bilinmesi Gerekenler

Bebekler için ek gıdalara 6. aydan sonra başlaması önerilir. Bebekler genelde sevecekleri mamayı deneme yanılma yoluyla bulacaklardır, bu nedenle anneler bu konuda sabırlı olmalıdır. Sebze ve meyve pürelere ek gıdaya geçmek için en uygun basamaktır. Bebekler ek gıdaya alışık olmadıkları için başlarda bazı yiyeceklere karşı isteksiz olabilirler. Bebeklere istemedikleri gıda konusunda ısrarcı olmak iyi bir […]

Devamını Oku